1892

L’Hospital del Niño Dios para Niños de Obreros Pobres va ser un dels quatre primers hospitals de Barcelona. Va començar a funcionar el 30 de març de 1892 a una casa situada al número 3 del Passatge de Mercader, gràcies a l’impuls d’un grup de senyores benefactores i la Mare Carmen de les Germanes Franciscanes dels Sagrats Cors.

Es tractava d’un dispensari (dispensa de pagament), per tant el caràcter de les prestacions de l’hospital era gratuït. Es mantenia a través de subvencions de l’Ajuntament i la Diputació i de donacions i llegats particulars.

1901

L’any 1901, la institució va decidir bolcar el seu servei cap a la pràctica homeopàtica convertint-se en l’Hospital Homeópata del Niño Dios. El primer centre d’aquestes característiques a Europa, amb hospitalització, geriatria i aconseguint fins i tot incloure la seva pròpia Escola d’Infermeria.

1952

El 1952, l’Hospital va canviar el seu nom per Obra Benéfico-Social del Niño Dios, per a llavors l’hospital ja funcionava a un edifici més ampli, al carrer Rosselló.

Amb el pas el temps, aquesta gran institució històrica ha anat canviant la seva missió, però no els seus valors, conservant l’atenció mèdica accessible com un dels seus pilars fonamentals. En l’actualitat, el Centre Mèdic Nen Déu està obert a tot el públic i ofereix medicina privada amb tarifes socials.

2019

El setembre de 2019, l’Obra Benéfico-Social del Niño Dios, va canviar el seu nom per l’actual: Fundació Nen Déu.

La missió de la Fundació Nen Déu s’ha anat ampliant per oferir també educació, assistència i atenció especialitzada a persones amb discapacitat intel·lectual a través de quatre centres.